< reviews

Dyslexie

Bas

"Iedere student leert anders en heeft een andere manier van informatie verwerken en voor de dyslectici is het goed om dit vast te stellen."

De individuele gesprekken, die ik heb gevoerd met Ingrid, hebben me goed geholpen met het doorlopen van mijn studie in het eerste semester.
De punten waar ik moeite mee had tijdens het studeren hebben we goed en doelgericht kunnen aanpakken.
Ik kon zelf aangeven waaraan ik wil werken.
Dat vind ik het grote voordeel van de individuele begeleiding.
Verder is het voordeel van de individuele begeleiding dat je samen naar studiemateriaal kan kijken en zo gericht advies krijgt over hoe je stof aan moet pakken. Vervolgens als het werk is gemaakt, kan je de volgende keer kijken hoe het ging en wat er nog verbeterd kan worden.

Iedere student leert anders en heeft een andere manier van informatie verwerken en voor de dyslectici is het goed om dit vast te stellen. Zo kan je een manier bedenken om in de lessen goed mee te kunnen. En zo zorg je dat je sneller en efficiënter kan werken.
De toetstijdverlenging is een goed hulpmiddel voor dyslectici maar lost de problemen niet op.
Het is, denk ik, beter om te werken aan je dyslexie door bijvoorbeeld individuele begeleiding, dit helpt de student namelijk verder.

student werktuigbouwkunde Fontys Engineering

©2021 Praktijk voor Leervaardigheden - Ingrid van Gulick - alle rechten voorbehouden.
In verband met het Coronavirus (COVID-19) worden in mijn praktijk de regels van het RIVM nageleefd.